Bra vecka

Förra veckan hände inte så mycket, vi kom hem från Gotland mest :) (jag fick random skatteåterbäring också så jag plötsligt hade pengar igen så jag köpte lite spel, men aja) Den här veckan dock har varit super hitills, och det har bara gått två dagar (eller två och en halv eller whatever)!
 
Börjar med söndag eftermiddag/kväll tror jag: Ansökte om att vara med i ett nätverk som gör att man kan tjäna lite pengar på YouTube samt att man får lite extra fördelar på YouTube som att t.ex. kunna schemalägga när ens videos läggs upp så man slipper göra det manuellt hela tiden (har verkligen längtat efter det). Rensade också lite grann på rummet i de synliga delarna av det.
 
 
I måndags anmälde jag mig äntligen till höstterminen och satt länge och dubbelkollade att jag valde rätt inriktning: Konstruktion. Sen mailade plötsligt CSN om att jag kunde ansöka om studiemedel nu, så då fixade jag det på en gång också. En bra morgon/förmiddag. Beställde även klippning för tisdagen helt själv. Sen på kvällen började jag och mamma med Friskis igen. Träningsverk efteråt, men skönt att börja komma in i det vanliga livet igen så att säga. Lånade en lättläst ganska rolig bok på bibbland efteråt också som jag läste ut samma kväll.
 
Igår tisdag gick jag upp halv nio för att vara hos frisören vid tio, lika bra att komma igång. Var där typ halv tio för att pappa skulle också iväg åt det hållet och kunde skjutsa mig en bit, så jag lämnade tillbaka boken på bibblan och handlade lite grejer på apoteket. Gick till frisören kvart i tio och fick börja direkt. En trevlig och duktig kille tycker jag som dessutom kunde förklara varför jag hårar typ extra mycket hela tiden nu för tiden: torr hårbotten. Pratade lite om dataspel också, haha. Tänkte att jag skulle anstränga mig llite för att konversera den här gången när han ändå försökte. Köpte sedan ett schampo han pekade ut, tyckte att det var lika bra att prova och jag hade ju plötsligt pengar att betala för allting med, så varför inte?
   Innan jag gick till frisören hade jag sett att jag hade fått ett mail mitt i natten om att jag var accepterad/godkänd för att vara med i nätverket jag sökt till, skulel bara skriva under typ konfidentiellt kontrakt (inte så farligt som det låter). Så jag printade ut alltihopa och började läsa ordentligt och stryka över och under saker, men hann inte allt innan frisören. Fortsatte när jag kom hem och läste klart allt. Känner att jag vill vara ordentlig och veta vad jag skriver under på, och det lät ganska bra tycker jag. Jag trodde dock att jag hade strulat till det så jag behövde be om nytt lösenord för att komma åt att skriva under och så, men sen några timmar senare provade jag att skriva in det igen, och då var det inga problem plötsligt, haha. Fattar ingenting, men det var ju nice, så fixade det också.
   Vid klockan 12 kom faster! Och mamma gjorde en jättegod paj till lunch, och vi sålde ett stort fotbollsspel som tagit massor med plats utan att användas på övervåningen. Det är löjligt vad mycket plats det är här uppe nu, man komme till och med åt hemtelefonen på övervåningen utan halv akrobatik!
   På kvällen vid kvart i nio fick jag plöstligt mail om att allt var fixat och godlänt med nätverket och jag behövde bara klicka på någon knapp i YouTube så var det fixat. Herre gud vad det gick snabbt! Så ja, nu kan jag schemalägga videoklipp (guld värt) och tjäna lite pengar, haha (inte mycket alls, men roligt ändå). Sen fick jag plötsligt massor med uppmärksamhet av två av de YouTube-killar jag snackar med, haha, det var roligt.
 
Idag när jag vaknade så funkade schemaläggningen av videoklipp (ja, jag är fett glad över det) och CSN mailade plötsligt om att jag är godkänd för studiemedel, behöver bara lämna studieförsäkran när jag väl börjar skolan "på riktigt" sen i september. Woho! Supervecka (eller veckor), allt bara löser sig supersnabbt och smidigt! :D Det är nästan lite läskigt. Känns som något "borde" gå fel snart o_o


Anteckningsanmärkningar
Mlöl

Det var värst vad mycket saker du har hunnit med! Fett skönt att kunna tidsinställa klipp på Youtube, annars måste man ju tänka på det typ hela tiden. :P

2013-08-14 @ 21:28:22
URL: http://danslycka.blogg.se


Anmärk på anteckningen här:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Anteckningsanmärkning:

Trackback
RSS 2.0